Skip to main content

Så fungerar supportavtalet

Adtollo tillhandahåller support till våra kunder som en del av det underhålls- och supportavtal som tecknas vid köp eller uppgradering av våra produkter.

Öppettider

Supporten är tillgänglig helgfria vardagar mån-fre 08:00 – 17:00, via e-postformuläret eller telefon 08-29 06 60. Lunchstängt 11.00 – 12.00.

Vem kan kontakta support?

De användare som har ett giltigt underhållsavtal (Maintenance agreement) har rätt till support av våra produkter. Ett licensnummer som har koppling till ett underhållsavtal ska kunna anges vid kontakt med supporten.

Nedan kan ni läsa vad som gäller för Topocad, Chaos Desktop och Congeria: 

För er som använder Topocad

Vad räknas som support och ingår därmed i supportavtalet?

  • Hjälp att lösa problem och besvara frågor om hur Topocads funktioner fungerar och var man kan hitta dessa i programvaran
  • Felavhjälpning av situationer där problem uppstått på grund av konstaterad bugg i Topocad med moduler
  • Fel i systemet där data bearbetas uppenbarligen fel, exempelvis import- och exportfunktioner som inte fungerar, felaktiga beräkningar

Ärenden utöver ovanstående kan komma att debiteras som löpande konsultation.

Exempel på fall där supportärende innebär debiterbar konsultation:

  • När ni som kund direkt kontaktar någon konsult/utvecklare för att få hjälp med frågor
  • Hjälp med konfiguration, systeminställningar eller skapande av ritningsblad, kodtabeller, symboltabeller, attributtabeller eller andra systemfiler
  • Hjälp med beräkningsfunktioner av mätdata eller nätutjämning
  • Hjälp med transformationsberäkningar eller att skapa/hitta transformationssamband
  • Hjälp med terrängmodellering, volymberäkning, redigering av punktmoln eller andra typer av beräkningar av ytor och mängder
  • Hjälp med sektionsmallar, beräknade sektioner och mängdberäkning av sektioner
  • Om supporten får in ett supportärende som efter utredning konstateras ha uppstått pga. felaktigt handhavande/användande av systemet
  • Installation och registrering av systemet på kunds dator och/eller server

För er som använder Chaos Desktop

  • I Chaos Desktop supportavtal ingår hjälp med programmet och dess funktioner. För att man skall få hjälpen krävs att man har relevant utbildning i Chaos Desktop.
  • Utbildning kan man genomföra i egen regi eller via oss. Hjälp finns i form av manualer och hjälptexter i programmet.
  • Vi avgör vid varje enskilt tillfälle om man har rätt till support eller inte. Vi kommer klart och tydligt klargöra vad som gäller, vi fakturerar inga timmar utan att först meddela det.

Vad ingår inte:

  • Installation av Chaos Desktop
  • Konfigurering av projekt
  • Konfigurering av programmet
  • Skapande av mallar

Vi svarar däremot på frågor om ni fastnat i ovanstående och hjälper er att komma vidare.

Men vill man att vi skall utföra installation och konfigurationer, så är det en konsulttjänst vi erbjuder.

För er som använder Congeria

  • I Congeria supportavtal ingår hjälp med programmet och dess funktioner. För att man skall få hjälpen krävs att man har relevant utbildning i Congeria.
  • Utbildning kan man genomföra i egen regi eller via oss. Hjälp finns i form av manualer och hjälptexter i programmet.
  • Vi avgör vid varje enskilt tillfälle om man har rätt till support eller inte. Vi kommer klart och tydligt klargöra vad som gäller, vi fakturerar inga timmar utan att först meddela det.

Vad ingår inte:

  • Installation av Congeria
  • Konfigurering av projekt
  • Konfigurering av programmet
  • Skapande av mallar
  • Användar- och behörighetshantering

Vi svarar däremot på frågor om ni fastnat i ovanstående och hjälper er att komma vidare.

Men vill man att vi skall utföra installation och konfigurationer, så är det en konsulttjänst vi erbjuder.

banner-adtollo-2

Vill du få information om våra produktnyheter och evenemang?

Prenumerera på våra nyhetsbrev!

Bli kontaktad

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Obligatoriskt